
Основните съдържателни проекции в курса на обучение са обособени в две основни информационни ядра: теоретично и практико-приложно.
Public Relations винаги е бил една от най-неясните части на маркетинговия микс. Логична причина за това е трудното измерване на неговата ефективност.
PR е изграждане на имидж на основата на дългосрочна стратегия и прецизна работа, най-често свързана с психологията и подсъзнанието на аудиторията.
Печалбата от инвестираните в PR средства трудно сe калкулира, защото за разлика от рекламата PR продава напред във времето.
Как можем да измерим откровеното мнение за даден продукт, изказано от уважавана обществена личност, в сравнение с очевидно платения материал?
Как да покажем с цифри как "продава" положителният корпоративен имидж?
Как да измерим ефекта от едно силно заглавие или цветна снимка?
Как да разберем дали сме променили мисленето на хората?
Учебното съдържание в курса търси отговора на тези въпроси и разглежда в детайли въпроси като разработване на план за основополагащо проучване при планирането на PR кампании и програми; измерване на ефективността на действията и комуникациите в етапа на реализация; цялостна оценка на постигнатите ефекти.
Public Relations винаги е бил една от най-неясните части на маркетинговия микс. Логична причина за това е трудното измерване на неговата ефективност.
PR е изграждане на имидж на основата на дългосрочна стратегия и прецизна работа, най-често свързана с психологията и подсъзнанието на аудиторията.
Печалбата от инвестираните в PR средства трудно сe калкулира, защото за разлика от рекламата PR продава напред във времето.
Как можем да измерим откровеното мнение за даден продукт, изказано от уважавана обществена личност, в сравнение с очевидно платения материал?
Как да покажем с цифри как "продава" положителният корпоративен имидж?
Как да измерим ефекта от едно силно заглавие или цветна снимка?
Как да разберем дали сме променили мисленето на хората?
Учебното съдържание в курса търси отговора на тези въпроси и разглежда в детайли въпроси като разработване на план за основополагащо проучване при планирането на PR кампании и програми; измерване на ефективността на действията и комуникациите в етапа на реализация; цялостна оценка на постигнатите ефекти.
- Преподавател: проф. д.н. Мария Алексиева

Дисциплината „Интерактивни стратегически комуникации” се стреми да представи
съвременните значения на това понятие чрез актуални концепции и дефиниции. Систематизират се
основни комуникационни принципи и методи. Проблематизират се базисните понятия интерактивна
комуникация, интерактивна текстовост, стратегическа комуникационна компетентност, дигитална
компетентност, социални интерактивни мрежи и медии. Акцентира се върху модерните концепции
за управление на знанието и се анализира корелацията интерактивни комуникации - знание.
- Преподавател: проф. дфн Калина Лукова

Манипулацията е универсален съвременен социален феномен, а съвременното общество е комуникативно общество. Комуникацията се описва с две основни понятия – влияние и взаимодействие, следователно основателен е въпросът дали всяка комуникация е манипулативна. Познаването и владеенето на манипулативни стратегии и тактики в процеса на комуникацията има две измерения – възможност за въздействие и възможност за самозащита. Обект на интерес са манипулативните тактики в политиката, в рекламата, в медиите, в пиара и в процеса на водене на преговори.
- Преподавател: доц. д-р Михаил Проданов

Учебната дисциплина е структурирана в два модула - теоретичен и практически.
Теоретичният модул дава на студентите знания за съвременните теории за лидерството и стиловете на лидерство в публичната и частната сфера, за лидерството като социално-психологическо явление, за личностния профил на успешния лидер. Анализират се параметрите на конструктите „поведение” и „стратегия” в актуалните психологически парадигми. Акцентът се поставя върху поведенческите стратегии, като инструмент за постигане на успешно лидерство на различни нива и в различни сфери на живот.
Практическият модул формира компетенции за анализ на публичните прояви на лидерството и на лидерските поведенчески стратегии, за изграждане на лични поведенчески стратегии, осигуряващи успешна работа в екип и успешна професионална реализация на управленски нива. Разработват се лични планове за успешни поведенчески стратегии в контекста на тоталното лидерство.
Теоретичният модул дава на студентите знания за съвременните теории за лидерството и стиловете на лидерство в публичната и частната сфера, за лидерството като социално-психологическо явление, за личностния профил на успешния лидер. Анализират се параметрите на конструктите „поведение” и „стратегия” в актуалните психологически парадигми. Акцентът се поставя върху поведенческите стратегии, като инструмент за постигане на успешно лидерство на различни нива и в различни сфери на живот.
Практическият модул формира компетенции за анализ на публичните прояви на лидерството и на лидерските поведенчески стратегии, за изграждане на лични поведенчески стратегии, осигуряващи успешна работа в екип и успешна професионална реализация на управленски нива. Разработват се лични планове за успешни поведенчески стратегии в контекста на тоталното лидерство.
- Преподавател: проф. д-р Йонка Балтаджиева

За постигането на каквато и да било научна цел в сферата на масовите комуникации е необходимо да се направи научно изследване, базирано на теоретичен апарат, инструментариум и емпиричен модел. Изследването на масовите комуникации е трансдисциплинарно.
Съдържанието на курса включва теоретична и практико-приложна част.
В курса на обучение ще се фокусира вниманието върху класификацията и същността на методите за изследване на масовите комуникации. Обръща се внимание на двата основни дяла методи - емпирични и херменевтични.
Практическите задачи са свързани със създаването на собствен изследователски модел и инструментариум за изслеване на явление, сързано със средствата за масови комуникации. Ще се направят едномерни и двумерни статистически разпределения.
Втората практическа задача е свързана с вторичен анализ на четири представителни изследвания на масовите комуникации. Ще се направят признак-факториални връзки.
Съдържанието на курса включва теоретична и практико-приложна част.
В курса на обучение ще се фокусира вниманието върху класификацията и същността на методите за изследване на масовите комуникации. Обръща се внимание на двата основни дяла методи - емпирични и херменевтични.
Практическите задачи са свързани със създаването на собствен изследователски модел и инструментариум за изслеване на явление, сързано със средствата за масови комуникации. Ще се направят едномерни и двумерни статистически разпределения.
Втората практическа задача е свързана с вторичен анализ на четири представителни изследвания на масовите комуникации. Ще се направят признак-факториални връзки.
- Преподавател: доц. д-р Диана Попова

Този курс на обучение е предназначен за студенти от магистърската програма „Стратегически комуникации и социална психология”, на които им предстои да разработят и защитят дипломна работа. За тази цел те трябва да придобият знания за спецификата и типологиите на научноизследователските методи, да се запознаят с методиката на провеждане на изследователската и експериментална дейност, с изискванията и процедурата за подготовка и провеждане на защита на дипломна работа за получаване на образователно-квалификационна степен “Магистър”. Обучението включва теоретична и практическа подготовка.
- Преподавател: доц. д-р Диана Попова

Разработете план на информационна кампания.
Кампанията задължително трябва да има ясно проучване на проблема, формулирани цели (основна цел и измерими оперативни цели) и целеви публики (сегментирани поне демографски).
Проявете креативност в стратегическия си подход. Разлепянето на плакати или раздаването на флаери е доста традиционен подход (без разбира се да се омаловажава тяхната стойност като комуникационни тактики).
Кампанията задължително трябва да има ясно проучване на проблема, формулирани цели (основна цел и измерими оперативни цели) и целеви публики (сегментирани поне демографски).
Проявете креативност в стратегическия си подход. Разлепянето на плакати или раздаването на флаери е доста традиционен подход (без разбира се да се омаловажава тяхната стойност като комуникационни тактики).
- Преподавател: доц. д-р Диана Попова
- Преподавател: доц. д-р Михаил Проданов

Разбирането и анализирането на медийните послания се свързва с медийното образование и медиакултурата в контекста на новите дигитални технологии, новия електронизиран читател, преобърнатия модел на общуване, медиирани публични репрезентации и идентичност. Курсът проблематизира променената рецептивност в постинформационното общество. Основните съдържателни проекции са обособени в теоретична ориентация.
Целта на курса е студентите да придобият по-добри умения за рецепция на различни медийни послания, да изградят компетенция за декодиране на медийните кодове и репрезентационни системи, да изградят умения за ориентация в разногласния информационен поток, за критично оценяване на медийната продукция, формиране на интелектуални умения за правилно възприемане на масмедийните формули в съответствие с новите реалности на гражданското общество и изпълнение на Европейската директива за аудио-визуални медийни услуги.
Целта на курса е студентите да придобият по-добри умения за рецепция на различни медийни послания, да изградят компетенция за декодиране на медийните кодове и репрезентационни системи, да изградят умения за ориентация в разногласния информационен поток, за критично оценяване на медийната продукция, формиране на интелектуални умения за правилно възприемане на масмедийните формули в съответствие с новите реалности на гражданското общество и изпълнение на Европейската директива за аудио-визуални медийни услуги.
- Преподавател: доц. д-р Веселина Ватева

Целта на учебния курс е да покаже как в условията на глобализация и масовизиране на интернет и дигиталните технологии се създават нови форми на публични комуникации – блогове, форуми, социални сайтове, скайп, имейли и пр. и как, от друга страна, новите форми на публични комуникации създават нови социални пространства, светове и нови типове социални общности и солидарности. Обект на дискусии са отношенията между традиционните и новите социални медии, динамиката активност – пасивност на потребителите на онлайн медии и социални мрежи, въпроси за контрола в онлайн пространството. Ще бъдат разисквани глобални тенденции в съдържателните промени на новите публични комуникации – популяризация и персонификация на медийните послания, infotainment, визуализация на съдържанието за сметка на качеството, езика на омразата в социалните мрежи и др. На основата на анализи на конкретни теми, дискутирани в социални сайтове и мрежи, чрез прилагане на количествени и качествени методи , студентите ще придобият умения за идентифициране и разбиране на социалния контекст на медийни съдържания и послания.
- Преподавател: проф. д-р Татяна Коцева