Академичният курс по Педагогика запознава обучаващите с базови знания, свързани с основните параметри на Теорията на възпитанието и на Дидактиката. Студентите формират знания за основни педагогически категории: възпитание, образование, обучение, учене и преподаване, ценности и др. Основен акцент е поставен върху Теорията на обучението (Дидактика), защото Дидактиката «очертава рамката» на образователния процес, в реализацията на който се "вписва" възпитанието.

Програмата включва три модула, които са свързани с обща психология, психология на развитието и педагогическа психология. Тя осигурява комплексното им изучаване, което е основа за формиране у бъдещите учители на психологическа култура и солидна професионална подготовка.
В основата на курса по приобщаващо образование са концептуалните основи за създаване на базисни компетентности за педагогически подходи за осигуряване на равноправие и равнопоставеност на всички деца, включени в образователната система, без значение дали са в норма и/или със специални педагогически потребности.
В рамките на този курс са представени ИКТ-базирани средства, инструменти и подходи, които се използват в процеса на обучение в дигитална среда. Разглеждат се основните характеристики на електронното и дистанционното обучение. Основна цел на курса е придобиването на знания и умения за обучение във виртуална образователна среда, базирана на платформата Moodle.
В основата на курса по приобщаващо образование са концептуалните основи за създаване на базисни компетентности за педагогически подходи за осигуряване на равноправие и равнопоставеност на всички деца, включени в образователната система, без значение дали са в норма и/или със специални педагогически потребности.
Дисциплината представя на обучаемите някои съвременни концепции за обучение чрез използване на електронни средства, като метод на обърнатата класна стая. Представят се някои средства за разработване на видео и интерактивни ресурси. Дисциплината завършва със защита на курсова задача.
Академичният курс представя основни методи и технологии в педагогическите изследвания. Лекционната част обхваща: планиране, организация и методи на педагогическо изследване; събиране, обработка и представяне на резултати; теория на тестовете. Практическата част запознава с начините на подготовка на инструментариум за педагогически изследвания; обработка, анализ и представяне на резултати; формулиране на изводи.