В теоретичен аспект съдържанието е ориентирано към няколко акцента:
-базисни знания за научния статут на Специалната педагогикакато самостоятелна научна област и в контекста на педагогическите, психологическите и социални науки;
-теоретични знания за методите за планиране и провеждане на диагностични процедури и оценка на деца с дизонтогении;
-знания за диференциалните характеристики на субкатегориите деца и ученици с психически и физически отклонения;
-педагогическите аспекти на социалното функциониране на децата и ученицитес психически и физически отклонения.
В практико-приложен аспект акцентите са насочени към формиране на практически умения за:
-планиране и провеждане на диагностична процедура и оценка на деца и ученици с психофизически отклонения;
-създаване на стратегии за социалната и образователна адаптация на деца и ученици с психически и физически отклонения;
-участие в консултативен процес за педагогическо и социалното включване на деца и ученици с психофизически отклонения.
-базисни знания за научния статут на Специалната педагогикакато самостоятелна научна област и в контекста на педагогическите, психологическите и социални науки;
-теоретични знания за методите за планиране и провеждане на диагностични процедури и оценка на деца с дизонтогении;
-знания за диференциалните характеристики на субкатегориите деца и ученици с психически и физически отклонения;
-педагогическите аспекти на социалното функциониране на децата и ученицитес психически и физически отклонения.
В практико-приложен аспект акцентите са насочени към формиране на практически умения за:
-планиране и провеждане на диагностична процедура и оценка на деца и ученици с психофизически отклонения;
-създаване на стратегии за социалната и образователна адаптация на деца и ученици с психически и физически отклонения;
-участие в консултативен процес за педагогическо и социалното включване на деца и ученици с психофизически отклонения.
- Преподавател: доц. д-р Ицка Дерижан