Академичният курс по Педагогика запознава обучаващите се с основни педагогически категории: възпитание, ценности, образование, обучение, учене, научаване, преподаване и др. Студентите се запознават с основни параметри на Теорията на възпитанието и на Дидактиката, като акцентът е поставен върху Теорията на обучението (Дидактика). Накратко, дидактиката «очертава рамката» на образователния процес, в реализацията на който могат да се практикуват различни педагогически техники. Чрез включеното в курса учебно съдържание, студентите се запознават както с основни педагогически проблеми на възпитанието, на обучението и преподаването с основополагащите: принципи на възпитание и на обучение; методи на обучение, основна учебна документация; система на изпитите и оценяването. В специален модул се разглеждат новите тенденции и иновации в българското образователно пространство.

Програмата включва три модула, които са свързани с обща психология, психология на развитието и педагогическа психология. Тя осигурява комплексното им изучаване, което е основа за формиране у бъдещите учители на психологическа култура и солидна професионална подготовка.

В теоретичен аспект съдържанието е ориентирано към няколко акцента:
-базисни знания за научния статут на Специалната педагогикакато самостоятелна научна област и в контекста на педагогическите, психологическите и социални науки;
-теоретични знания за методите за планиране и провеждане на диагностични процедури и оценка на деца с дизонтогении;
-знания за диференциалните характеристики на субкатегориите деца и ученици с психически и физически отклонения;
-педагогическите аспекти на социалното функциониране на децата и ученицитес психически и физически отклонения.
В практико-приложен аспект акцентите са насочени към формиране на практически умения за:
-планиране и провеждане на диагностична процедура и оценка на деца и ученици с психофизически отклонения;
-създаване на стратегии за социалната и образователна адаптация на деца и ученици с психически и физически отклонения;
-участие в консултативен процес за педагогическо и социалното включване на деца и ученици с психофизически отклонения.

Основните цели на академичният курс са ориентирани към:

  • представяне на информация за тенденциите налагащи промяна в парадигмата за Участието на семейството в образователната и възпитателната дейност на Училището
  • проследяване на спецификата на възпитателните тактиките и моделите на семейно възпитание върху формирането на учениковата личност.
  • получане на информация и актуализиране на знанията, уменията и отношенията, които учителят трябва да притежава и да проявява в работата с родителите и членовете на семейната общност
  • запознаване със спецификата на педагогически подходи при взаимодействие със родители и членове на семейната общност на деца с различен мултиетнически произход.
  • проследяване на етапите на взаимодействие “образователни институции - родители и семейна общност” и пречките, които възпрепятстват тези взаимодействия.
  • формиране на практически умения за Участие на родителите в работата и живота на Детската градина /на Училището