
В съдържателен и структурен аспект дисциплината „Методика на преподаване за деца със СОП” е базирана на принципите: 1) Гарантиране на базисен и оперативен комплекс от знания в областта на педагогическата и социалната идентификация и интеграция на деца със специални образователни потребности; 2) Осигуряване на интердисциплинарни връзки с другите учебни курсове в програмата за следдипломна квалификация; 3) Разширяване и надграждане на теоретичната и специализираната подготовка чрез овладяване на специфични знания и компетентности в областта на педагогиката на специалните потребности; 5) Съотвествие на съдържанието на курса с обществените изисквания в областта на специалното и приобщаващото образование и приоритетите и тенденциите в европейските и националните политики за работа с деца и ученици със специални образователни потребности.
Курсът комбинира теоретични знания с практическа насоченост, предоставяйки на обучаемите възможност за приложение на наученото в реални ситуации. Методологическият подход е детерминиран от разбирането за практико-приложния статут на програмата за следдипломна педагогическа квалификаия и доминирането на практически знания и умения в директната педагогическа работа с деца и ученици със специални образователни потребности.
- Преподавател: доц. д-р Ицка Дерижан

Академичната дисциплина има за цел да подготви бъдещите ресурсни учители за ефективно използване на съвременни педагогически, дигитални и корекционни технологии в подкрепа на ученици със специални образователни потребности. В рамките на курса студентите се запознават със специфичните образователни нужди на децата и приложимите технологии за подкрепа на обучението, комуникацията, социалната адаптация и поведението.
Акцентът се поставя върху прилагането на дигитални платформи, мобилни приложения, визуални и аудио помощни средства, както и върху адаптацията на учебното съдържание чрез технологии, отговарящи на индивидуалните възможности на учениците. Практическите занимания включват работа с казуси, създаване на елементи от индивидуален образователен план (ИОП) и подбор на подходящи ресурси за подкрепа.
Завършвайки курса, студентите ще притежават базови компетентности за оценка на потребности, избор и прилагане на технологични решения в условията на приобщаваща образователна среда.
- Преподавател: доц. д-р Златина Димитрова

Педагогическата практика на ресурсния учител е сложна, разнообразна, социална и индивидуална дейност. Поради тази причина съществуват и различни структурни диференциации. Според мястото и времето на провеждане, както и според субекта на взаимодействие са налице три основни вида педагогическа практика:
· Хоспитиране;
· Текуща педагогическа практика;
· Стажантска практика.
- Преподавател: доц. д-р Зорница Ганева

- Преподавател: доц. д-р Зорница Ганева
- Преподавател: Йорданка Няголова

- Преподавател: доц. д-р Зорница Ганева
- Преподавател: Йорданка Няголова
